Bitclix

måndag 22 november 2010

25 saker jag hatar med facebook!

Facebook älskaren Julian Smith listar 25 saker han hatar med facebook. Jag kan hålla med honom. Det är retligt på facebook och om det varit på riktigt hade det varit ännu värre. Facebook har tagit över världen. Ett företag med vinstintresse styr miljarder människor??? Men jag måste ändå säga att facebook är fantastiskt. Lev inte hela ditt liv genom facebook dock, förök hitta åtminstone en riktig vän ;)Annars kanske det går för dig som det gjorde med killen som uppfann Facebook. Har du sett filmen The Social Network så vet du vad jag menar. David Finchers "The Social Network" är en fantastisk skildring av en ny sorts kulturrebell. Det är berättelsen om den genialiska men osympatiska revolutionären som förändrade den mänskliga interaktionen för en hel generation - och kanske för all framtid. Denna mästerliga filmatisering återberättar med känslomässig brutalitet och oväntad humor hur Facebook bildades och striderna om äganderätt som följde sajtens ofattbara framgång. Med ett komplext och gripande manus av Aaron Sorkin och en briljant rollista - vi ser bl.a. Jesse Eisenberg, Andrew Garfield och Justin Timberlake - skildrar "The Social Network" en idé som förändrade hela samhällsstrukturen och hur den förstörde vänskapen mellan dess upphovsmän. Men det var ju inte den filmen som detta handlar om utan JULIAN SMITH och de 25 saker han hatar med facebook:

1 kommentar:

  1. Jag kan erkänna att jag känner någon slags hatkärlek till facebook. Jag vill inte vara utan det men samtidigt undrar jag om det inte vore bäst om det inte fanns.

    SvaraRadera

Bloggintresserade