Bitclix

lördag 5 mars 2011

The Moniker & Sara Varga i final

The Moniker och Sara Varga är i final i melodifestivalen 2011 i Globen. Multikonstnären Sara Varga och hennes "Spring för livet" gick rakt in i våra hjärtan. Det är inte utan att man undrar om det hon sjunger om har hänt henne på riktigt. När hon fick frågan ville hon inte svara.

-Jag vill inte säga om det här har hänt mig eller inte, det som är relevant är själva ämnet och det är därför jag tar upp det, säger Sara Varga.

The Moniker och hans Beatles inspirerade låt med Monty Python bakgrund har varit min favorit ända sen den spelades första gången. Det är glädje, lekfullhet och en riktigt gungig låt.

– Jag hade inte en tanke på att gå vidare. Allt blev bara tomt. Jag visste inte var jag skulle ta vägen, sa Daniel ”The Moniker” Karlsson när man frågade hur det kändes när de ropade upp hans namn efter duellen mot Pernilla Andersson.


Så här kommer finalen i Melodifestivalen 2011 att se ut i Globen.

  1. Danny – "In the Club" (Boström/Boström/Saucedo)

  2. Swingfly – "Me and My Drum" (Beal/Magnusson/Ramström/Silva)

  3. Sanna – "I'm in Love" (Ljunggren/G:son/Michas/Boström)

  4. Brolle – "7 Days And 7 Nights" (Wallmark)

  5. Eric Saade – "Popular" (Kempe)

  6. The Playtones – "The King" (Kempe/Kvint)

  7. Linda Bengtzing – "E det fel på mej" (Assarsson/G:son/Ringqvist/Barkman)

  8. Nicke Borg – "Leaving Home" (Larsson/Borg/Thomander/Wikström)

  9. The Moniker – "Oh my god" (The Moniker)

  10. Sara Varga – "Spring för livet" (Sara Varga och Fredrik Boström)

Passa nu på att köpa samlingscdn från Melodifestivalen 2011 och lyssna in dig på alla låtarna.





Har du spotify? Här är en spellista med alla bidragen i Melodifestivalen 2011 finalen i Globen:
Melodifestivalen 2011 Final
Har du inte Spotify....det är gratis att ladda hem: http://www.spotify.com/se/new-user/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade