Bitclix

lördag 5 februari 2011

Melodifestival 2011 första finalisterna

Årets melodifestival 2011 är igång och nu är de två första bidragen klara för final i Globen. Inte helt oväntat gick Danny till final med sin låt "In the Club" Text och musik: Peter Boström, Fredrik Boström och Danny Saucedo. Ni som blev nyfikna på hela Dannys namn under "förhöret" så är det Daniel Gabriel Alessandro Saucedo Grzechowski, så bara Danny är nog bättre.
Det andra bidraget direkt till final var för mig lite av en chock...men det blev Swingfly "Me And My Drum" Text och musik: Johan Ramström, Patrik Magnusson, Teron Beal. Jag tyckte att det var synd att inte Christoffer Hiding (känd från Idol) fick lite mer credit, det var ju trots allt han som gjorde de bästa delarna av låten. Resultatet efter att Danny fått sin direktbiljett till globen blev ju lite av ett fiasko och det kommer säkert att vara förstasidestoff på kvällstidningarna.
En annan av mina favoriter gick det inte lika bra för. Rasmus Viberg & låten Social Butterfly gillade jag starkt och tyckte att Rasmus hade en fantastisk utstrålning. Men det räkte inte ens till andra chansen. Pernilla Andersson och Jenny Silver (piratjenny) gick till Andra chansen.
De två finalbidragen låg uppe förut men nu är det mycket svårt att hitta dem om man inte vill vara olaglig och det vill inte vi på Absolute YouTube. Förmodligen går det inte att se eller lyssna på finalisterna eftersom de då skulle ha bättre chans i finalen än de andra senare bidragen. En låt kan ju växa och bli bättre ju mer man lyssnar på den. Men på plats nummer fem kom ju Le Kid med Oh my God och den videon kan vi bjuda er på så länge:

2 kommentarer:

  1. Jag tittade inte igår då jag tycker bidragen är så dåliga nu för tiden, och när jag såg detta bidrag verkar det bli lika illa i år :P

    SvaraRadera
  2. Detta bidraget var inte det bästa. Men om du tycker att bidragen är dåliga så får du ju vara med och påverka i den mån du kan. Det finns ju musik för alla smaker i deltävlingarna

    SvaraRadera

Bloggintresserade