Bitclix

fredag 25 februari 2011

Melodifestivalen i Malmö 2011 - dödens grupp?

Melodifestivalen 2011 i Malmö kommer nog snarare än Linköping att vara dödens grupp. Efter att ha hört en minut av alla bidragen drar jag slutsatsen att tävlingen kommer att stå emellan Love Generation, Linda Bengtzing, Linda Pritchard & Julia Alvgard.

Love Generation är favorittippade och Linda Bengzing likaså och jag tror att de blir dessa två som tar sig direkt till finalen. Linda Pritchard har en underbar röst, ett härligt scenspråk och en glädje som tar sig genom tv rutan i i vardagsrummet och jag skulle tro att oavsett om hon går direkt eller via andra chansen så tar hon sig till Globen. Sen har vi Jokern, Julia Alvgard med låten "Better or worse" en låt som får det att gunga och jag gillade den direkt. Eftersom jag haft förmånen att få jobba tillsammans med Linda Bengzing (hon är en underbar energisprudlande tjej) så kommer hon att få min röst i Malmö.

Så här ser startfältet ut i Malmö:

•1. Melody Club - "The Hunter"


•2. Julia Alvgard - "Better Or Worse"


•3. Lasse Stefanz - "En blick och någonting händer"


•4. Linda Pritchard - "Alive"


•5. Anders Fernette - "Run"


•6. Linda Bengtzing - "E de fel på mig"


•7. Nicke Borg - "Leaving Home"


•8. Love Generation - "Dance Alone"

Vill du tjuvlyssna på bidragen? Här är en länk: http://svt.se/2.148330

Måste också passa på att säga att CDON har kampanj på första delen i The Twillight saga....29 kronor. Gäller till på Söndag. Du hittar länkar till CDON bland annonserna till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade