Bitclix

söndag 27 februari 2011

Melodifestivalen 2011 Linda Bengtzing

Linda Bengtzing gick direkt till final i melodifestivalen - malmö. Det var ett härligt nummer hon gjorde fartfyllt och med den energin som bara Linda har. Jag kunde inte låta bli att tänka på Lena Philipsson när jag såg hennes klänning. Är det inte samma som Lena hade när hon gjorde "Det gör ont"? Fast nu färgat i en härlig kycklinggul färg. Nja klädvalet var inte det bästa enligt mig.

Lite kort historia.....Jag jobbade med Linda på Gran Canaria under en säsong. Det var då hon träffade Rickard Sjöberg. Redan då hade gudfadern av schlager tydligen ögon för Linda. Hon skulle bara mogna lite innan han skulle plocka henne. Vi gjorde många shower ihop och det var underbart att få lära känna Linda. Jag kan säga att hon är lika sprudlande av glädje och energi som privatperson som hon är på scen. Sen att Pontus Assarsson varit med och skrivit låten....Pontus och jag är från den lilla byn Påarp och trots att jag inte känner honom så väl så har jag ju stött på honom många gånger....och Påarpare stöttar varandra ;)

Nu blir det svårt i finalen. Eric Saade och jag har ju spelat på bröllop ihop. Jag och Linda har gjort show ihop. Båda är underbara människor och båda har bra låtar och bra show........eller blir det Danny som får min röst i finalen.....kanske The Moniker går till final.....Love Generation är bra....oj oj oj det blir svårt. Vem ska du rösta på?

En liten parantes....nästan alla artisterna har färdiga skivor som väntar på att släppas och som innehåller deras låt från melodifestivalen 2011. Linda Bengtzing släpper en samlingscd med alla låtar hon gjort i melodifestivalen och lite till. Den heter Min karusell/ En samling
Här har ni klipp från YouTube på Linda Bengtzing och E det fel på mig



1 kommentar:

  1. Jag tycker också att det blev "lika som bär" i kläder val , lite brist på idé eller? och det gjorde intryck att njää inte henne...kanske nån med mer AHA !!! UAU !! känslan.

    SvaraRadera

Bloggintresserade